تعمیرات مبل مهر

3 نکته ی مفید برای تعمیر مبل چرم

آسیب به مبل ممکن است آنقدری شدید نباشد که وارانتی یا گارانتی محصول، هزینه ی آن را برای تعمیر حرفه ای بپردازند، اما اکثراً مردم دو دل می شوند که آستین های خود را بالا زده و خودتعمیری را برای ترمیم مبل آغاز کنند.

اگر مالک هرنوع مبل چرمی هستید، احتمال اینکه بخواهید از آن محافظت کنید و طوری نگهداری کنید که حتی الامکان مثل روز اول به نظر برسد، بسیار زیاد است. اگرچه این کار همیشه آسان نیست، جنب و جوش زندگی روزمره بدین معنی است که اتفاقات ناچاراً رخ خواهند داد. غالب اوقات این اتفاقات کوچک منجر به آسیبی می شوند که شما را با تصمیمی رو برو می کنند که باید تقبل کنید. آسیب به مبل ممکن است آنقدری شدید نباشد که وارانتی یا گارانتی محصول، هزینه ی آن را برای تعمیر حرفه ای بپردازد، اما اکثراً مردم دو دل می شوند که آن را رها کنند یا اینکه که آستین های خود را بالا زده و خودتعمیری را برای ترمیم مبل آغاز کنند. این شک و دو دلی بی دلیل نیست. همه ی ما داستان های وحشتناکی از مردم شنیده ایم که سعی در تعمیر مبلمان خود را داشته اند، اما در آخر به نتیجه مطلوب نرسیده و شانس کمی برای آسیبی که خود وارد کرده اند را نیز از دست داده اند. در حالی که این داستان ها وحشتناک هستند، نگران نباشید، تعمیر مبل چرم می تواند آسان و نیز با هزینه ای کم باشد.

نکات زیر را بخوانید و به عنوان یک مسیر راهنما، مبل چرم خود را تعمیر کنید

1. خط و خش های زننده بر روی مبل چرم

وقتی با تعمیر مبل چرم مواجه هستیم، نتیجه ی نهایی بستگی به نوع آسیب وارده و محل آسیب در مبل دارد. اگر صندلی یا مبل چرم شما هر خط و خش، خراشیدگی و یا آلودگی روغنی داشت، ترمیم آن بسیار بهتر از چرمی است که سوراخ شده است و یا پارگی دارد. در مواردی که مبل شما ساییده یا خراشیده شده است، شما چند انتخاب دارید. ترمیم موقت ولی خیلی خوب این است که مقداری روغن رنگ شده را به محل مورد نظر اعمال کنید، البته با درجه ی رنگی که با رنگ چرم مبل تان هماهنگ باشد. این کار خراشیدگی را پر نمی کند، بلکه موقتاً پوششی خوب برای قسمت آسیب دیده می شود. در بسیاری از ابزار فروشی ها مایع هایی برای از بین بردن خراشیدگی برای این منظور وجود دارد.
راهکار زیرکانه ی دیگر این است که قلموی تیز و نوک داری را به الکل صنعتی آغشته کرده و به محل مورد نظر اعمال کنید. اگر موفقیت آمیز بود، این کار خراشیدگی های سطح چرم را نرم کرده و با چرم نرم ترکیب می شود.

2. پاک کردن نقاط و لکه ها

اگر با یک محل چرب یا لکه روغنی مواجه هستید، روش برخورد با آن به نظر کمی دشوار می رسد. اما دشواری ندارد! هنوز، ترمیم مبل قابل انجام است. یک اقدام فوری برای ترمیم این است که با یک دستمال پاک کننده ی چرم اقدام به پاک کردن آن کنید. دستمال را با آن کاملاً آغشته کنید و بیشترین سعی خود را بکنید که محل لکه را بمالید و روغن را بیرون بیاورید. اگر چه، در مورد لکه روغن بهترین راه حل پیشگیری از به وقوع پیوستن این حادثه است. شما باید مطمئن شوید کاملاً مبل چرم خود را تا 5 بار در سال با یک کرم محافظت کننده به خوبی محافظت می کنید. این نوع کرم ها هر نوع از فاصله ها و شکستگی های سطح چرم را پر خواهند کرد و از نفوذ هرنوع آلودگی و روغن جلوگیری خواهند کرد.

3. رفوع کردن سوراخ ها و پارگی ها

اگر مبل چرم شما پاره شدگی و یا سوراخ شدگی در خود دارد، بهترین راه حل برای شما این است که به ابزار فروشی رفته و کیت تعمیر چرم تهیه کنید، و یا با تعمیرکار حرفه ای چرم صحبت کنید. کیت بازسازی چرم شامل ابزار و دستورالعمل هایی برای مرمت آسیب ها، سوراخ ها و پارگی های بسیار کوچک است. به علاوه، درصد موفقیت شما بستگی مستقیمی به اندازه ی آسیب دارد. اگر پارگی شدید و به گگونه ای به نظر می رسد که قابل تعمیر به وسیله ی خود شما نیست، خجالت نکشید و تلفن را برداشته و با کارشناسان مبل مهر مشکل خود را مطرح فرمایید. آنها می دانند چه چیزی برای مبل شما بهتر است. در مواردی نیز آسیب به چرم مبل آنقدر زیاد است که ارزش تعمیر را از دست می دهد که در این صورت نیاز به رویه کوبی و بازسازی کامل چرم خواهد داشت. هنوز، اگر بعد از خواندن این نکات به توانایی های خود اطمینان ندارید، کج خلقی نکنید، شرکت های بسیاری برای تعمیر مبل وجود دارند که می توانند مشکل شما را به راحتی حل کنند. شما از سرعت عمل و موثر بودن کارهایی که این شرکت ها انجام می دهند و همچنین نتیجه ی عمری کار، متحیر خواهند ساخت. اگر با لکه روغنی در چرم خود مواجه شده اید که مشخصاً می دانید ترمیم آن کار شما نیست، شک نکنید و فوراً با کارشناسان مبل مهر تماس حاصل فرمایید.

نوشته شده توسط مبل مهر

نوسازی مبلمان با تعویض رویه و پارچه

مرکز تخصصی رویه کوبی و تعمیرات مبل در تهران